آینده قبرس شمالی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آینده قبرس شمالی
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1402
بازدید : 142
نویسنده : خبرنامه


همانطور که توسط آقای امراه چیل در ویدیو، آینده قبرس شمالی بسیار شگفت انگیز و عالی خواهد بود. پس از حدود 50 سال جدایی، ضلع شمالی و جنوبی جزیره به وضعیتی با ثبات و امن می رسد و برای ورود افراد ثروتمند از سراسر جهان برای سرمایه گذاری در این کشور باز می شود.

در حال حاضر مذاکرات بین دو طرف قبرس با حمایت سازمان ملل در جریان است. در سال 2023، دو طرف در مورد موضوعات کلیدی مانند تشکیل دولت مشترک به توافق رسیدند. با این حال، هنوز اختلافات زیادی بر سر مسائل جزئی وجود دارد.

آینده قبرس به پیشرفت مذاکرات بستگی دارد. اگر هر دو طرف بتوانند به یک توافق جامع دست یابند، قبرس می تواند به کشوری متحد و مستقل تبدیل شود. این یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه خواهد بود. مذاکرات قبرس در سازمان ملل از سال 1974 آغاز شد، زمانی که قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. چندین دور مذاکرات در طول سال ها انجام شده است، اما هیچ کدام نتیجه ای نداشته است.

در حال حاضر مذاکرات بین قبرس و قبرس با حمایت سازمان ملل در جریان است. هدف از این مذاکرات رسیدن به راه حلی فراگیر و قابل قبول برای همه است.

طرف مذاکره

دو طرف مذاکره در آینده قبرس:

جمهوری قبرس (طرف یونانی)

جمهوری ترک قبرس شمالی (طرف ترکیه)

کشورها آینده قبرس را تضمین می کنند

سه کشور یونان، ترکیه و بریتانیا به عنوان کشورهای ضامن قبرس شناخته می شوند. این کشورها نقش مهمی در روند صلح در قبرس دارند.

سازمان ملل

سازمان ملل متحد نقش میانجی را در روند صلح قبرس ایفا می کند. دبیرکل سازمان ملل متحد یک نماینده ویژه برای این موضوع تعیین کرده است.

آخرین رویدادها

در سال 2023 دو طرف قبرسی بر سر مسائل اساسی مانند تشکیل دولت مشترک به توافق رسیدند. این قرارداد شامل موارد زیر است:

تشکیل دولت مشترک با رئیس جمهور یونان و معاون رئیس جمهور ترکیه

تأسیس مجلس ملی با 80 کرسی، 56 کرسی برای یونانی ها و 24 کرسی برای ترک ها.

تشکیل دادگاه عالی مشترک

با این حال، هنوز در مورد مسائل جزئی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد مانند:

وضعیت نیروهای مسلح

ایالت ورشو

تاثیر مذاکرات بر آینده قبرس

آینده مذاکرات قبرس euromy.info در سازمان ملل نامشخص است. اگر دو طرف بتوانند به توافق کامل برسند، قبرس می تواند به یک کشور مستقل و متحد تبدیل شود. این یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه خواهد بود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: